Jak zdobyć mocne linki na swoją stronę? Czyli słów kilka o Link Buildingu.
Następnym krokiem w nauce pozycjonowania jest link building, czyli umiejętność budowania bazy linków, które będą odsyłały do naszej strony przekazując jej swoją jak największą moc.
Będę tutaj pisał o nowoczesnym link buildingu, nie o starej metodzie która działała w myśl zasadzie „im więcej tym lepiej” a szczegółowo „dodawaj swoją stronę do jak największej ilości katalogów stron, for oraz komentarzy na blogach”.
Obecnie, jedyny sens, ma link building odpowiednio zaplanowany i odpowiednio przeprowadzony, ponieważ nie polega to na dodaniu za jednym razem linku do 100 artykułów i na tym koniec.
Skąd pozyskiwać linki?
Stron gdzie można dodać swój link (np. katalogi stron) jest mnóstwo, ale czy to się opłaca? Ja wiem, że łatwiej jest wejść na stronę z jakiegoś spisu katalogów, wkleić swój link, skopiować tytuł i opis z metadanych, wcisnąć „dodaj” i po sprawie, już mamy jeden link. Tutaj jednak musimy iść w myśl „więcej nie znaczy lepiej”, nie liczy się ilość a jakość, a pozyskanie linku z jakiegoś serwisu z artykułami jest niestety o wiele cięższe, no bo przecież trzeba się zarejestrować, napisać do administratorów o możliwość dodania artykułu, napisać obszerne wypracowanie ze zdjęciami – a wszystko to po jeden link?
Problem właśnie w tym, że taki link, w renomowanym serwisie, w obszernym i cieszącym się zainteresowaniem artykule, potrafi przekazywać większą moc niż 50 linków w darmowych katalogach stron. Tutaj już chyba widać, że jednak lepiej napisać taki artykuł niż męczyć się z pięćdziesięcioma katalogami.
Gdzie dodawać linki do swojej strony?
- Serwisy informacyjne (jako artykuły)
- Portale (jako artykuły/wpisy)
- Blogi (jako wpisy)
- Bardzo dobrej jakości katalogi stron (często niestety płatne)
- Social Media
- Własne zaplecze
Dodatkowa rada: Jeśli dodajesz wpisy do katalogów stron, to tytuły i opisy staraj się zawsze tworzyć od początku, tak aby były w pełni unikalne.
Jak odpowiednio przeprowadzać link building?
Nie wszystko na raz! Link building nie polega na tym, że usiądziemy w wolny dzień z kawką i cały dzień będziemy pisać artykuły. Link building to proces ciągły, trzeba dodawać artykuły/wpisy z linkami do naszej strony systematycznie i powoli. Czasami można też zrobić dłuższą przerwę – bo to jest całkowicie naturalne zachowanie dla google.