logo

Agencja interaktywna Tarnów

Działamy w całej Polsce oraz na całym świecie. Skontaktuj się z nami poprzez zakładkę kontakt.
kontakt@intiomedia.pl
+48 533 979 883

Pozycjonowanie strony internetowej – link building #3

Pozycjonowanie strony internetowej – link building

Pozycjonowanie strony internetowej – link building #3

Jak zdobyć mocne linki na swoją stronę? Czyli słów kilka o Link Buildingu.

Następnym krokiem w nauce pozycjonowania jest link building, czyli umiejętność budowania bazy linków, które będą odsyłały do naszej strony przekazując jej swoją jak największą moc.

Będę tutaj pisał o nowoczesnym link buildingu, nie o starej metodzie która działała w myśl zasadzie “im więcej tym lepiej” a szczegółowo “dodawaj swoją stronę do jak największej ilości katalogów stron, for oraz komentarzy na blogach”.

Obecnie, jedyny sens, ma link building odpowiednio zaplanowany i odpowiednio przeprowadzony, ponieważ nie polega to na dodaniu za jednym razem linku do 100 artykułów i na tym koniec.

Skąd pozyskiwać linki?

Stron gdzie można dodać swój link (np. katalogi stron) jest mnóstwo, ale czy to się opłaca? Ja wiem, że łatwiej jest wejść na stronę z jakiegoś spisu katalogów, wkleić swój link, skopiować tytuł i opis z metadanych, wcisnąć “dodaj” i po sprawie, już mamy jeden link. Tutaj jednak musimy iść w myśl “więcej nie znaczy lepiej”, nie liczy się ilość a jakość, a pozyskanie linku z jakiegoś serwisu z artykułami jest niestety o wiele cięższe, no bo przecież trzeba się zarejestrować, napisać do administratorów o możliwość dodania artykułu, napisać obszerne wypracowanie ze zdjęciami – a wszystko to po jeden link?

Problem właśnie w tym, że taki link, w renomowanym serwisie, w obszernym i cieszącym się zainteresowaniem artykule, potrafi przekazywać większą moc niż 50 linków w darmowych katalogach stron. Tutaj już chyba widać, że jednak lepiej napisać taki artykuł niż męczyć się z pięćdziesięcioma katalogami.

Gdzie dodawać linki do swojej strony?

  • Serwisy informacyjne (jako artykuły)
  • Portale (jako artykuły/wpisy)
  • Blogi (jako wpisy)
  • Bardzo dobrej jakości katalogi stron (często niestety płatne)
  • Social Media
  • Własne zaplecze

Dodatkowa rada: Jeśli dodajesz wpisy do katalogów stron, to tytuły i opisy staraj się zawsze tworzyć od początku, tak aby były w pełni unikalne.

 

Jak odpowiednio przeprowadzać link building?

Nie wszystko na raz! Link building nie polega na tym, że usiądziemy w wolny dzień z kawką i cały dzień będziemy pisać artykuły. Link building to proces ciągły, trzeba dodawać artykuły/wpisy z linkami do naszej strony systematycznie i powoli. Czasami można też zrobić dłuższą przerwę – bo to jest całkowicie naturalne zachowanie dla google.

admin
No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website