podstawy-pozycjonowania-stron-internetowych-1

Pozycjonowanie strony internetowej – podstawy #2

Poznaj podstawy pozycjonowania stron internetowych!

 

Po pierwsze, musisz zapamiętać, że pozycjonowanie to dziedzina w której cały czas zachodzą ogromne zmiany, więc to co działało wczoraj, niekoniecznie musi działać i dzisiaj. Dlatego jeśli czytałeś jakieś blogi sprzed kilku lat, to uważaj na wiedzę którą tam zdobyłeś, bo niekoniecznie musi być ona aktualna.

Zapewne też, dużo osób nawet nie mających pojęcia o pozycjonowaniu, słyszała o frazach kluczowych, dlatego też decydują się na to aby wypełnić nimi całą swoją stronę, od artykułów po nawet stopkę. I tak właśnie trafiają do nas klienci, którzy proszą nas o wyjście z filtra nałożonego przez google (w ramach kary). Niestety, czasy minęły, a pozycjonowanie stron na zasadzie wypełnienia jej gdzie tylko się da frazami kluczowymi nie działa.

Jak już jesteśmy przy frazach kluczowych, to rozwinę trochę ten temat, ponieważ trochę cię okłamałem, a to dlatego, że to nie jest tak do końca z tym niedziałaniem fraz kluczowych.

Gdyby jakaś strona kompletnie nie zawierała danej frazy kluczowej ani żadnej jej odmiany, to ma praktycznie zerowe prawdopodobieństwo pojawienia się w google podczas gdy użytkownik wpisuję tą konkretną frazę. Frazy kluczowe nadal odgrywają ważną rolę i warto je dodawać np. do artykułów, ale nie ma to być na zasadzie skopiowania wyrazu np. „Agencja interaktywna tarnów” i wypełnienie tą frazą całego artykułu. My sami się pozycjonujemy na frazę którą zapisałem wyżej, ale tutaj taki dobry przykład w praktyce, mimo iż ja zapisałem tutaj tą frazę kluczową, to nie pasuje ona do ogólnego kontekstu artykułu w bardzo dużym procencie, jest co najwyżej w jakimś stopniu pokrewna, ponieważ agencja interaktywna kojarzy się w pewnym stopniu (także i google) z frazą „pozycjonowanie” która padła w tym artykule już kilka razy.

Jaki jest więc wniosek? Że pomimo iż fraza została wpleciona w tekst artykułu (a nie że artykuł został nią wypełniony), to pomimo tego i tak będzie miła ona małe znaczenie, ponieważ nie jest zbliżona aż tak do ogólnego kontekstu tego artykułu. Jeśli taki artykuł o pozycjonowaniu, wstawiałbym na stronę o np. jedzeniu i jeszcze dodatkowo dorzucił w tekście frazę o agencji interaktywnej, to już praktycznie całkiem nie miała by ona znaczenia. Musi być zachowana pewna zbieżność, jeśli piszę artykuł o pozycjonowaniu, a tym samym chce wpleść jakieś fajne frazy kluczowe na które chciałbym wypozycjonować naszą stronę firmową, to już to zrobiłem, możecie w tym artykule znaleźć kilka użyć tego słowa kluczowego, pomimo to, jest ono naturalnie wplecione w artykuł.

Uff, trochę się rozpisałem o tych słowach kluczowych, ale jest to na prawdę ważny temat, ponieważ pozycjonowanie dzieli się na różne rodzaje działań

Działania pozycjonerskie

Można by je wręcz podzielić na:

Zewnętrzne, czyli działania takie jak link building.

Wewnętrzne, czyli działania takie jak optymalizacja strony pod kątem seo (np. dodanie atrybutów alt i title do obrazków) a także właśnie dodawanie dużej ilości, jakościowej treści a przede wszystkim jak najbardziej unikalnej i naturalnie wypełnionej słowami kluczowymi.

Jak dobrać takie słowa kluczowe?

Skoro ktoś działa w jakiejś branży, to powinien ją znać bardzo dobrze, powinien wiedzieć jakich słów używają jego klienci by pytać o ofertę itp. tych właśnie to słów powinien użyć jako słowa kluczowe. Oczywiście technicznie rzecz biorąc, trzeba też wziąć pod uwagę konkurencyjność, opłacalność danych słów itp. itd. i owszem to już może być trochę cięższy temat, ale jak się dobrze zna swoją branże i ruszy się trochę głową, to można wymyślić na prawdę ciekawe i fajne słowa kluczowe.

Oczywiście, jeśli ktoś jest nowy lub od niedawna działa na danym rynku, to ma usprawiedliwienie i może mieć na prawdę duży problem z wymyśleniem fraz kluczowych.

Dobra, artykuł ma już ponad 3000 znaków więc można go zakończyć… oczywiście żartuje, lecz gdy dodajemy na swoją stronę artykuły to warto właśnie pamiętać o liczbie znaków. Nie możemy dodać artykułu zawierającego 500 znaków, to nie będzie artykuł. Jeśli już dodajemy artykuły, to róbmy to prawidłowo, rozpiszmy się. Pamiętajmy też, aby taki artykuł był czytelny przede wszystkim dla człowieka, a jak badania pokazują, większość ludzi nie lubi czytać długich tekstów, dlatego też na tą chwilę kończę tę część tego bezpłatnego kursu pozycjonowania, ale nie ma obawy! Już za 48h pojawi się następna, więc warto poczekać!

Tags: No tags

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *