Podsumowanie kursu oraz kilka szybkich porad z zakresu SEO.
Tak, to niestety koniec koniec tego bezpłatnego kursu, nie był on zbyt obszerny i nie zawierał jakiejś tajemnej wiedzy, dlatego też już na samym początku wspomniałem, iż jest on skierowany dla osób początkujących lub osób po prostu prywatnych którzy prowadzą swoją stronę i nie mają setek pln na optymalizację czy ogólnie na pozycjonowanie. Jeśli natomiast jesteś osobą której ta wiedza nie wystarcza bo:
- Jesteś bardziej zaawansowanym pozycjonerem
- Znasz tajniki pozycjonowania ale chcesz się rozwijać
- Chcesz zdobyć więcej praktycznej wiedzy
- Chcesz dalej rozwijać swoją stronę pod kątem SEO
- Wszelkie inne powody których nie wymieniłem
To możesz zacząć obserwować nasz blog firmowy (ten na którym czytasz ten artykuł) gdzie w przyszłości znajdziesz wiedzę bardziej zaawansowaną.
A teraz kilka najważniejszych porad o których MUSISZ pamiętać, nawet jeśli zapomniałeś co dokładnie opisywałem w poprzednich artykułach.
- Nigdy nie stosuj techniki „kopiuj – wklej” na swojej stronie. Treść zostanie uznana za zduplikowaną przez google.
- Staraj się pisać artykuły długie jednak jakościowe, pamiętaj że piszesz do ludzi nie do google’a.
- Pamiętaj o optymalizacji zdjęć.
- Pamiętaj, że szybkość wczytywania strony ma istotny wpływ na pozycję w google oraz samą jakość użytkowania strony przez ludzi.
- Korzystaj z narzędzi oferowanych przez google.
- Używaj słów kluczowych lecz nie wypełniaj nimi sztucznie strony.
- Przy zdobywaniu linków, pamiętaj że liczy się jakość a nie ilość.
- Nie kupuj sztucznego ruchu na stronę.
- Dbaj o szczegóły, przy pozycjonowaniu liczy się jakość nie ilość.
- Zintegruj stronę ze social mediami.
- Unikaj linkowania do słabej jakości stron, a tym bardziej do stron erotycznych.
- Nie korzystaj z firm pozycjonerskich które gwarantują top 3 google w ciągu miesiąca i inne cudowne działania.
- Zabezpiecz stronę przed wirusami.
- Pamiętaj by twoja strona była dobrze dopasowana do każdego typu ekranu.
- Przy tworzeniu własnego zaplecza pamiętaj by strony były postawione na innym IP.
- Pamiętaj o stworzeniu sitemap i przesłaniu do google.
- Skoncentruj swoje działania na optymalizacji strony pod kątem urządzeń mobilnych.
- Twórz stronę dla ludzi nie dla google.c