Własny-zespół-SEO-czy-może-zewnętrzna-agencja-1

Własny zespół SEO czy może zewnętrzna agencja?

Czy własny zespół SEO jest opłacalny? A może jednak zewnętrzna agencja interaktywna?

Czy opłaca się tworzyć własny wewnętrzny zespół SEO? Postaram się odpowiedzieć na to pytanie, aczkolwiek jest ono dosyć mocno indywidualne i zależy od wielu czynników, oczywiście postaram się w miarę możliwości poruszyć każdą kwestię. W przypadku pytań lub pomocy, prosimy o kontakt na nasz adres firmowy: kontakt@https://intiomedia.pl

Kiedy własny zespół SEO?

Nad wewnętrznymi specjalistami SEO nie musisz się zastanawiać jeśli twoja firma działa głównie fizycznie, z wiadomych przyczyn, co nie zmienia faktu, że profesjonalna i dobrze wypozycjonowana strona może być świetną wizytówką i szansą na zdobycie nowych klientów.

Zarobki twojej firmy też decydują o tym, czy warto takowy zespół tworzyć. Niestety ale własny zespół specjalistów SEO to bardzo duże koszty miesięczne. Dobrym specjalistom trzeba zapłacić miesięcznie bardzo duże wynagrodzenie, ponieważ równie dobrze sami mogliby prowadzić swoje własne projekty, wyciągając nawet dziesiątki tysięcy miesięcznie, więc czemu mieliby pracować u ciebie za 3 tyś zł brutto? Do tego dochodzą koszty zakupu licencji na różne profesjonalne programy potrzebne do pracy takiego zespołu.

Jeśli jednak twoja firma skupia swoją działalność głównie w internecie oraz dochód na tyle wysoki, że można pozwolić sobie na większą inwestycje w pracowników, to czemu nie?

Można wręcz powiedzieć, że zawsze w przypadku skupienia swojej działalności na internecie, większego stopnia zaawansowania tej działalności (np. kilka sklepów internetowych), która przynosi duże zyski, to warto mieć własny wewnętrzny zespół specjalistów.

Czemu wewnętrzny zespół SEO jest lepszy od agencji interaktywnej?

Prawda jest taka, że wewnętrzny zespół często będzie lepszy od agencji interaktywnej. Mamy całkowity wpływ na to, kogo zatrudniamy (z jakimi kwalifikacjami), wiemy dokładnie kto, jak i co robi, mamy kontrolę nad tymi ludźmi, również lojalność zespołu należącego do firmy jest o wiele większa niż agencji zewnętrznej. Taki zespół będzie działał tylko w naszym interesie, dzięki czemu będzie idealnie znał wszystkie jego zalety i wady oraz będzie to potrafił wykorzystać w pozycjonowaniu.

Czy agencja interaktywna jest taka zła?

Nie, agencja interaktywna to świetne rozwiązanie dla mniejszych i średnich firm a nawet i tych większych, nie musimy sami marnować swojego czasu, pieniędzy i napędzać sobie dodatkowej papierologi. Przede wszystkim, w przypadku małych i średnich firm, agencja będzie lepsza ze względu na niskie koszty. Obsługa przez agencję jest stosunkowo tania, koszty związane z obsługą nie wyniosą nawet więcej niż zatrudnienie jednego własnego specjalisty. Jeśli szukasz profesjonalnej agencji interaktywnej, która prezentuje najwyższy poziom współpracy z klientem, dzięki czemu będziesz się czuł jakbyś posiadał swój własny zespół wewnętrzny, to zapraszamy do nas!

Tags: No tags

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *